Tuesday, December 9, 2014

Tahun Baru

Assalamualaikum.

Amboii gaya macam besok je nak tahun baru kan. Padahal ada la lagi 20 hari baru nak masuk 2015. Alhamdulillah. Dah 2015 pun. Eh belum lagi lah!

Sebenarnya takda apa pun nak diceritakan.

Tahun 2014 ni, macam2 benda jadi. Macam2 sangat sampai aku rasa 2014 betul2 dah mematangkan aku. Serious. Benda2 yg jadi semua banyak bagi pengajaran dekat aku.

Macam contoh, first time in my life, travel ke luar negara without my family members. Pergi dengan kawan2 je. Jauh pulak tu. And yes, it thought me how to be independence. Dah la memasing semua tak pernah pergi. Sampai sana, cari transport sendiri, cari jalan sendiri nak ke satu satu tempat. Communicate with local people and tourist lain. Such an amazing experience.

Tahun 2014 jugak menyaksikan aku duduk rumah selama almost 4 months. Langsung x bekerja. Memang aku saja xnak cari kerja masa tu. I've been working since habis spm, lepastu stop kejap sambung diploma, and habis diploma terus kerja. Guess I just need a break. Aku berenti kerja sebab taknak serabut, turn out, duduk dekat rumah tanpa pendapatan yang tetap, LAGI TAMBAH SERABUT. Last2 aku end up kerja jgk.

Tahun 2014 jugak lah, tahun di mana aku terpaksa tolak kerja idaman aku dari sekolah rendah atas sebab2 tertentu. Biar aku jela yg tahu sebab dia. Aku dioffer untuk bekerja dengan gaji almost RM8k sebulan, tp macam aku ckp td, I have to reject due to personal reason. Menyesal? Langsung tak. Aku happy sekarang. Happy dengan keputusan yg aku buat.

Macam2 lagi yg jadi tahun 2014 ni. Tapi Alhamdulillah, I managed to get through it without major turn down on myself. Oh btw, aku terkena symptom depressed jgk k for a while. Stress nya la hai tahun 2014 ni, Allah je yg tahu. Tapi aku tau, dia bagi aku dugaan yang super banyak ni supaya aku sentiasa beringat.

Untuk tahun 2015, aku x mengharapkan apa2. Aku cuma mintak Allah tabahkan hati aku. Semoga aku kuat nak tempuh hari2 yang mendatang. Semoga aku kuat nak tempuh tahun baru, dugaan baru, and InsyaAllah, pengalaman baru.

Apa pun yang akan jadi tahun 2015 nti, I know I'll get through it.
Goodluck korang.

Oh. azam tahun baru?
Nak lebih dekat dgn Allah.

No comments:

Post a Comment