Tuesday, December 23, 2014

Banjir di Pantai Timur

Assalamualaikum.

Allahuakbar. Dugaan. Kalau korang tengok di facebook, atau berita. Sekarang ni banjir besar melanda negeri Pantai Timur. Paling teruk is Kelantan and second Terengganu.

Fyi, my dad orang Kelantan. Ya Allah, sedih bila mengenangkan keluarga aku yang lain dekat sana. Aku tengok, baca status dekat facebook yg diorang dok update. Teruk betul keadaan. Syukur Alhamdulillah sangat nenek aku ada di KL. Baru balik dari menunaikan umrah. Kalau nenek ada kat kampung, entah larat ke tidak dia nak ke sana ke sini. Pak cik and mak cik aku pun dah tak larat. Abg saudara aku inform yg diorang dah few days takleh tido. Dok risau air naik cepat sangat. Within 24 hours, habis rumah tenggelam.








Antara gambar2 kejadian di sekitar Kg aku di Kuala Krai, Kelantan. Gambar2 ni semua mostly cousin aku yang send. Jadik bukan kejadian tipu. Yang last sekali tu kejadian di Limau Kasturi, juga di Kelantan,


Ini pulak merupakan alternatif jalan darat terakhir menuju ke Kelantan. Jalan dari Grik. Sekarang ni hanya ada jalan udara which is heli and kapal terbang je. 

Sebak rasa bila mengenangkan. Aku mintak sangat semua tolong doakan. Bukan doakan keluarga kita saja. Doakan semua rakyat yang terkena musibah banjir ni selamat. And semoga diorang semua tabah and sabar. Semua musibah ni pasti ada hikmah. Salah satu nya ialah supaya kita sentiasa beringat dengan Allah SWT and tidak leka.

No comments:

Post a Comment