Tuesday, November 11, 2014

Dream Trip to Macau

Assalamualaikum.

An experience of a lifetime - all - expenses paid trip to Macau

*terkinja keriangan

Macau. Hah! Katner korang Macau ni? Macau ni dekat China ok. Macau or "Macao" ni salah satu tourist attraction yg menarik hati ku. Aku suka travel. Sukaaaaaaaa gila. And Macau ni memang salah satu dari tempat yang aku nak pergi.

Since Nuffnang Malaysia and Macau Government Tourist Office (MGTO) organize satu contest yang bagi aku sangat WOW ni, and hadiah nya is "All expenses paid trip to Macau", haruslah iols is excited nak menang contest ni & tak sabar rasanya nak merasai sendiri pengalaman bercuti kat Macau ni.

Special thanks to NUFFNANG MALAYSIA and MACAU GOVERNMENT TOURIST OFFICE (MGTO) sebab organize this contest and bagi kami peluang as a blogger untuk melancong ke negara orang and peluang once in a lifetime untuk merasai budaya and keistimewaan Macau. I am super excited nak bawak korang mengenali Macau and aku nak bagitau korang, apa yang best nya pasal Macau ni.

So, let's us.

"THREE MOST AMAZING THINGS" about Macau yang buat aku rasa macam I want to fly there NOW!!!

1) Bungy Jump @ Macau Tower

Ya Allah, rasa macam menggigil satu badan bila tengok.




"The AJ Hackett Macau Tower Bungy Jump is 233m / 764ft high, making this jump a Guinness World Record for the Highest Commercial Bungy Jump in the world." 

visit here for more info.

Gila kau HIGHEST COMMERCIAL BUNGY JUMP IN THE WORLD! Haruslah aku yang memang dah lama teringin nak bungy jump ni excited.

Nak tau tak info yang lagi best! Ada bungy jump at night ok! means kau boleh bungy jump memalam. Ya Allah sumpah nak cuba!

hah kan dah ckp ada! tak tipu k.

Oh before I ended this, just so you all know, untuk yang kecut perut gayat nak buat bungy jump, ada aktiviti lain k kat Macau Tower ni. Bukan setakat naik pastu bungy jump pastu turun. No no no. Banyak lagiiii. Antaranya ialahh:

Sky Jump

Sky Jump ni apa? Hahahaha ok let me brief a little bit about Sky Jump. Kepada yang kurang berani (eceehhhh macam kau berani sangat!) nak try bungy jump, korang leh try sky jump. Sky jump ni lebih kurang je macam bungy jump. Beza dia is akan ada tali yang attached dekat badan korang. And tali tu akan bawak korang turun slow2. Takde la slow sangat. Lebih kurang 17 seconds. Tapi takde la laju macam bungy jump kan.


click dekat link atas tu nanti korang boleh tengok sendiri apa tu sky jump.

Tower climb

Tower climb ni, macam x harus di explain je? Kan? Basically tower climb ni kau panjat lah tower tu dari atas, sampai puncak. Which is awesome!!!! Sebab makin lama makin tinggi makin luas permandangan makin best aaaaaaaaa i want this tooo! 

Skywalk

Ini lagi satu aktiviti yang aku eksaiteddddd jugak nak try. Skywalk. Apetu skywalk? berjalan di sky kah? Takde lah sky sgt kan. Cuma korang boleh duduk rasa angin kat atas Macau Tower ni. Duduk ke diri ke jalan ke bawak moto ke macam abang kat atas tuh. Yesss! Kau taknak selfie dari top of Macau Tower?! Luar Macau Tower eh bukan dalam. Iols nak.

Untuk info lebih lanjut, boleh layari website AJ Hackett Macau Tower.

So melawat Macau Tower ialah satu kemestian untuk aku.

2) The House of Dancing Water

Satu lagi attraction yg wow sangat kat Macau, is the house of dancing water. Diarahkan oleh Mr Franco Dragone. Kos keseluruhan mencecah USD250 juta. Diorang start showing teater ni since September 2010 and since that, tak putus2 k orang datang tengok show ni. Memang menarik. Dia sebenarnya teater yang dipentaskan kat atas air. 


Set dekat atas yg korang tengok tu is part of the show. Set tu pulak akan bertukar bila cerita tu bertukar. Hahhhh tak caya kan.


Taraaaaa. Hah kan dah cakap. Bayangkan kapal tu keluar dari dalam air tu haihhhh memang tak dapat bayangkan perasaan tengok teater ni secara live. Confirm ternganga hehe

3) Macau World Heritage

Hah!!!!!! Ini lagii satu sebab kenapa aku nak pergi sangat Macau. Disenaraikan sebagai salah satu World Heritage Sites oleh UNESCO, haruslah aku lagi tambah teruja nak pergi. Ada banyak k bangunan bangunan lama yang masih cantik!!!!

Ruins of St Paul's

Cantik kan. Ini baru satu. Ada baaaaaaannnnnyyyyaaaakkkkk lagi k bangunan yang cantik yang akan blown you away!! 

Kenapa Nuffnang Malaysia and Macau Government Tourist Office (MGTO) kena pilih aku sebagai pemenang?

1- Sebab aku memang nakkkkkkk sgt travel to Macau especially after know a lot of interesting things about Macau. Serious, rasa macam teringat ingat jer hari2. 

2- Sebab aku nak kongsi pengalaman indah aku bercuti kat Macau dengan korang semua.

3- Sebab aku akan manfaat kan setiap saat aku dekat sana untuk lebih mengenali Macau.


#MYMacau
#Nuffnang

Bismillah.

4 comments: