Tuesday, February 10, 2015

Wedding Preparation #4: My Wedding Dress

Asaalamualaikum

Eh dah bulan 2 kan tak lama je lagi tapi rasa cam lama gila. Entah nervous ke tak sabar ke eksaited ke. Aku pun x tau. So harini nak cite pasal aku punya wedding dress.

Bakal pengantin kan. Haruslah wedding dress jadik benda yang paling penting sekali. Nak la nampak gorgeous gila kan masa wedding day kita tu nanti. Dulu aku ada cerita pasal beli kain for wedding dress dekat mana kan. Masa tu aku just shopping kain je. Baju tak tempah pun lagi.

Aku mmg dh aim awal2 nak buat dress aka jubah jer.



Ini antara baju yang aku berkenan. Actually takde lah berkenan sangat. Semua pun aku x berkenan. Tak boleh langsung nak bayangkan wedding dress iols nanti nak bentuk cemana. Pelik je rasa. Baju yg dayana pakai tu cantik. Plus MA mmg nak pakai suit masa hari nikah nanti. Yes MA nak pakai suit. Hhaahaha aku mampu gelak jer. Berpeluh peluh lah dia esok tu nanti. Nasib ler labu.

Tapi aku suka jugak baju puteri Sarah ni. Nampak lagi sopan gitu. 

Masalahnya, aku sendiri tak dapat bayangkan diri aku in a wedding dress. For my actual wedding. Hadoii 

And then I found this.

Photo from Cik Sweetie

Tunjuk kat MA, terus dia agree. Bagi aku baju ni simple but still cantik sebab lace dia semua tu tak banyak sangat sampai overshadow si pemakai.

Since dh ada design baju yang berkenan, pencarian tailor bermula. Aku ingat nak tempah kat tempat cik sweetie ni buat baju kahwin dia. Tapi masalahnya, jauh ler pulok.

Lepastu pulak ingat nak buat dekat tailor depan rumah je, tp satu masalah akak tailor ni, dia tak reti potong kain. Even kau bagi baju contoh sekali pun, baju tu akan jadi besar. Nasib baik besar, boleh alter. Kang japg baju kawin aku kena alter 300 kali, last last tak jadi. Lagi sedih kan.

So bila pikir punya pikir punya pikir. Aku decide untuk hantar dekat butik cousin aku. Hahahahaha ade je cousin ada butik tp kenapa tah awal2 taknak pk nak anta kat dia. Well sebab nya jauh dengan rumah. Tp takpe lah, since itu cousin aku and baju baju yg dia buat semua cecantiks tau!, so aku pun ajak mak papa pergi butik dia last sunday.

InsyaAllah baju dh siap nti aku review semua ok. Korang boleh usha dulu fb dia. Dia jugak buat pelamin and berendoi. Azie Faez Wedding Couture.

Korang boleh call diorang kalau berminat k. 
Butik : 03-90212658
Azie : 013-6022400
Faez : 013-3188839
Asma : 012-3674534


Butik ni actually collaboration of husband and wife. Diorang dh lama buat pelamin ni, dari sebelum kawin lagi. Even pelamin diorang sendiri pun diorang yang bertungkus lumus buat. And staff pun adik beradik diorang jugak. So kira mcm family bisnes lah.

Tapi untuk photobooth aku, aku tak amik dari dia (aku takde pelamin ada photobooth je yg super grand LOL). Aku just tempah baju jer dri dia.  Sebab photobooth iols is special from someone yang special gila. Ok pasal photobooth nti aku share dekat entry lain k. Taknak buat pelamin sbb aku malu nak sanding T____T

Aku takde amik gmba masa hri Ahad pergi butik tu sbb entah lah aku mmg kureng sikit bab bab amik gmba ni. So nti kalau g fitting, kalau igt, aku amik gmba k.

Ok so itu je kot nak share harini. 

Oh btw, untuk b2b yg lain, ingat k. Bila buat wedding dress tu, jangan lah buat yang ketat2. Lagi2 untuk yang bertudung. Tak sesuai tau kalau pakai tudung tapi baju ketat sampai nampak bentuk dada. Tak manis lah. Kita nak majlis kita dapat keberkatan kan. So jangan buat Allah SWT marah ok?

Ok tu je bye

No comments:

Post a Comment