Friday, April 17, 2015

Exercise: Part 2

Assalamualaikum

Ye ye je exercise part 2. Part 1 boleh baca kat sini

Well sejak dari hari aku tulis pasal exercise tu. Pagi ni bru ada keinginan nak buat 30 days squat challenges. Tapi sbb aku ni tamak, aku pun buat keputusan untuk buat 30 days abs challenges. Yes dalam masa yg sama, 2 exercise. Nak body meletops uols.



Day first, memang mampu. Mampos pun ada jgk lah. Tapi kau tgk day 30. Dia nak aku mati agaknya. So today my first time buat mende alah ni. Pepagi td after subuh, terus kengkonon exercise. Abs challenge, aku gagah lagi. Sampai dekat squat challenge, baru buat 6, kaki aku dah gigil. Bunyik jgn ckp lah. Berbunyik bunyik tulang aku. Tapi ku gagah kan diri ini. Kau bayangkan 50 squat. Ya Allah. seksa weh. bukan seksi k seksa!

Pastu aku pengsan jap hahaha baring lama gila sbb kaki gigil sampai takleh jalan serious tak tipu. Pastu aku siap2 nak g kerja. Lagi azab bila aku mmg bwk kete manual. Nak g kerja jalan memang jammed lah wehh! Aku nak tekan clutch sampai habis pun takleh tau tak. Aku doaaaaa je semoga jalan x jammed. Hampeh! Dh la lalu salah jalan. Mmg puihh la kan. Pastu dlm hati pk nasib baik aku keje opis duduk je kalau aku keje kena diri? Mmg tak la kan.

Kesimpulannya, bersusah susah dulu, bersenang senang kemudian. Jaga badan bukan apa, supaya kita sentiasa cergas, and bangga dengan diri kita. Tak payah tunjuk kat orang. X payah pakai ketat2. Kita buat untuk diri sendiri. Untuk suami. 

Semangat nak buat challenge day 2. Tapi dlm masa yg sama takut nebes gelisah semua ada.

P/S: Aku guna apps kat play store je. Rasanya apple pun ada. Siap tunjuk video lagi.

Goodluck korang.
Bye

No comments:

Post a Comment