Monday, April 13, 2015

Exercise?

Assalamualaikum

Nanti sambung k entry kahwin so far takde pape progress pun dri yg lepas hahaha padahal dok sibuk2 kelam kabut banyak benda tak siap. Tapi progress nan hado.

Ok nak cerita pasal exercise.
Aku sebenarnya malas gila nak exercise of course la kan siapa je suka exercise tell me. k fine aku sorang je tak suka takpe tak kisah.

Tapi since dah nak dekat kahwin, aku pk nak tak nak aku kena gak exercise sikit. Bukan apa, mmg rasa pipi makin bulat walaupun body semua maintain mabeles T_____T sebab berselera nau nau bila makan. Hati seronok kateko nak kawin kenzz 

So aku skg in process of jaga makan. Since kebanyakkan hari aku akan bawak bekal, so dekat ofis aku alhamdulillah ada cafe pulak. hari2 ada serve salad. amboii memang jimat tau. pagi aku makan bekal, tghari aku ada makan salad dengan lauk mcm ayam or ikan. selalunya memang amik ayam jela sbb aku kalau sehari tak makan ayam boleh pengsan sawan siap boleh nangis2 lagi. Malam pulak mak aku memang masak kat rumah so kena la jamah sikit nasi kurangkan makan lauk je banyak. Aku takde lah gemok so aku rasa x perlu kot nak skip makan nasik sampai lapar lapar. Tapi satu benda yg penting kalau nak kurus, kena kuat. Kalau hrni dh beria diet japg esok melantak kfc kononnya cheat day. Takleh eh. Cheat day seminggu sekali jer. Pandai pandai la engkorang jaga k. Memasing dah besar kan takyah kot aku nak ajar satu2.

Jaga makan dah start.

Next is exercise.
Eh tajuk pasal exercise tapi intro pasal benda lain dah berjela kenapa.

Exercise disebabkan aku malas. Aku akan buat yg biasa2 jer. Which is squat challenge. Biasa ker? Hahahaha belom try lagi insyaAllah esok aku start phuiii tengok lah eh kalau rajins.

Korang ada lg tak exercise yg senang2 untuk org malas cm aku? Share weh.

Bye

No comments:

Post a Comment