Friday, April 17, 2015

Proses penjimatan

Assalamualaikum

Well since wedding aku suppose to be simple punya wedding, so mcm aku bgtau sebelum ni, kitorang mmg xde amik OP. OP aku ialah cousin aku and bff aku dri UiTM dlu jer. Sbb nyer diorang ni amik gmba pun lawa and murah :D cousin aku je aku hulur sikit duit. Bff aku tu aku hulur persahabatan je hahahaha thank you my brotha!

So dah aku takde amik OP, takde pakej pakej bagai, jadiknya aku kena lah beli sendiri photo book aka hardcover album. haruslah iols pun nak album mcm amik OP kan. Walaupun mcm awal sgt nak beli, tapi who care. Duit aku sukahati aku la kenz. 

Nak murah kan? Aku pun carik dekat groupon sajok.

Sebenarnya bukak groupon tu temanya nak cari photographer for pre wedding yg murah murah. Motif nak buat pre wedding sbb dapat banner free masa tempah kad kawin hrtu. 2 pulak tu. MA pulak nak letak gmba dekat banner tu. Kami ni mana lah ada gmba yg comey comey. Sbb dpt dua banner, so kitorang nak buat gambar asing2. Sorang satu banner. Supaya tak berebut tu banner kau ni banner aku hahahaha

Tp pre wedding pny shoot semua dekat luar kl yg ada kat kl pun utk family la maternity lah mampoo kau atas banner letak gambar maternity pengsan seluruh keluarga. 

Pastu tu yg terjumpa promo utk photo book. Walaupun expired date dia ialah 2 weeks after our wedding, iols akan push my photographer utk edit gmba cecepat. I dont care hahaha. Kalau diorang lambat sgt aku edit je sendiri.

Aku amik package 52 page Hardcover 11" x 8" Landscape + free 6" x 6" photobook.

Harga? RM79.00 exclude postage.

Mahal ker murah uols?

Aku pun tak tau lah. Sbb x pernah beli kan. Tapi daripada aku bayar OP RM1500, ini aku bayar tak sampai RM300 dapat beribu gambar pastu dpt photobook.

Ok la kan. Korang kalau ada promo murah, bgtau k. Aku igt nak beli lg satu lah. Buat album raya pulak. Cam best je.

Siapa nak baik g beli cepat.
Bye

No comments:

Post a Comment