Tuesday, January 13, 2015

DIY Project #2: Brown Paper Bag Part 1

Assalamualaikum

yesss. Untuk goodies, aku memang dah aim nak nak nakkkk jugak pakai brown paper bag. Walaupun mak aku kata eii buruk nya huahuahuaha org tua tua ni memang tak suka kan warna gitu. Warna yang tak ceria ni, memang mak aku awal2 dah reject. Buruk katanya. Warna kelabu pun dia tak suka ok. 

Anyhow, since this is my wedding, aku berkeras nak jugak pakai brown paper bag. Tapi aku pujuk la jugak dia sesikit. Aku tunjuk kat dia few paper bag yg dah di design and nampak cantik jer. Akhirnya, dengan rela hati campur terpaksa, mak pun agree untuk pakai brown paper bag for goodies. #fliphair #maktermakanpujukrayuku #perlukehashtag


Hah atas ni memang contoh paperbag yang aku nak sangat2. Size dia, tinggi dia, bentuk dia, mengancam hoi. Tapi masalahnya, harga dia ni melampau mahal. Mahal lah untuk b2b budget macam haku ni. Nantikan part 2 punya entry k sebab masa tu baru aku bgtau paper bag macam mana yang jadi pilihan ku.

Sebenarnya tak start pun lagi DIY paper bag baru pilih pilih design hehehe


Ini pulak alternatif lain tapi paperbag ni takde tangkai. Aku nak yg ada tangkai nanti senang orang nak bawak plus boleh isi benda2 lain jugak. Tapi kalau dah takde pilihan lain, terpaksa jugaklah bagi yang tak bertangkai.


Yang macam ni pun aku berkenan jugak. Sbb simple je. Tapi still, takde tangkai. Nampak sweet je and simple. Clip atas tu boleh cari dekat Kaison. Kaison ada banyak branch dekat Paradigm Mall pun ada. Ada banyak design clip tau. Rambang mata. Kalau nak yg murah lagi, dekat DIY ada kot. Doily paper tu pun senang je nak cari. Dekat kedai kek berlambak jual.

So far, tiga ketul ni je yang aku berkenan. Aduii pening tau taktau caner nak design. Sekarang ni sticker TQ tag dah siap lepastu pening jugak sebab tak tau nak letak kat mana hahahahaha. Sebab kalau paper bag yg ada tangkai, mana nak lekat tq tag tu. Kalau yg takde tangkai lipat je mcm atas ni ok la kan nak lekat tq tag. Ahhh sudah. Pening kepala.

Ok lah nantikan entry Brown Paper Bag part 2 kalau nak tau design macam mana yang den pilih yo.

Bye

No comments:

Post a Comment