Sunday, January 4, 2015

Wedding Preparation #3: DIY Projects

Assalamualaikum.

Hah as a B2B yg bajet dan suka jimat, haruslah aku kena ada senarai barang yang akan do it youself aka DIY. Bukan apa. Kadang bila kita tempah ni, harga dia is way too ridiculous tau. Melampau2 mahal dia. Aku ni takde lah creative apatah lagi rajin. Tapi semata nak jimat, aku prefer buat sendiri. Lagi pun ada ada lagi dalam 5 months untuk get this all done. So InsyaAllah buat sikit2 lama2 jadik bukit kan.

So today aku akan list antara DIY project aku.

1- Goodies Bag (normal, VIP's and kids)
Nothing fancy about this. I was just thinking of put everything dalam brown paper bag. Deco je beza untuk separate normal dgn VIP's

2- Guestbook
Aku dah ada few ideas untuk buat guestbook ni. And semua senang je nak direalisasikan. So should be no problem for me to deco it later.

3- Signage
Last year masa kakak aku kawin, my dad and my younger sister yang uruskan bab ni. So maybe kali ni pun aku akan mintak tolong diorang yang buat. I just prepared them the draft of the design.

4- Goodies inside the bag
Semua benda yang nak diletakkan dalam beg tu, aku akan DIY je. Alahh mostly packaging je. Semua benda beli siap.

5- TQ Tag
Ini yang aku paling eksaited nak show off dekat korang. Amboii show off tau. Tak menahan ayat. Tak lah aku nak share dengan korang. Sbb dekat sini je mmg dah dpt jimat banyaaaaakkkkk tau.

6- Wedding Card
Disebabkan aku ni b2b yg kedekut (budget kecik woii) aku decide untuk buat sendiri je kad kawin aku. Well aku memang nak yg simple je. So far dah siap, tinggal nak print atas kertas jer.

Ok so far itu je. Tunggu aku updated proses DIY project ni satu2 ok.
Bye

No comments:

Post a Comment